დაიბადა კიევის მახლობლად 1878 წელს; სწავლობდა კიევის ხელოვნების სკოლასა და მოსკოვის სამხატვრო აკადემიაში; 1913 წელს დაიწყო აბსტრაქტული გეომეტრიული ნიმუშების შექმნა, ამ სტილის სუპრემატიზმს უწოდებდა;
მოსკოვსა და ლენინგრადში ასწავლიდა ხატვას 1919-21 წლებში; გამოქვეყნებული აქვს წიგნი - “The Nonobjective World” (1926)
პირველად გამოფინა აბსტრაქტულ - გეომეტრიული ნახატები. ყველაზე ცნობილი ნახატი " თეთრი - თეთრზე" (1918)
საბჭოთა პოლიტიკა დაუპირისპირდა მის ხელოვნებას. გარდაიცვალა სიღარიბეში 1935 წელს.
![]() |
"თეთრი-თეთრზე" 1918 |
![]() |
"ავტოპორტრეტი" 1933 |
![]() |
"პირველი დივიზიის ჯარისკაცი" 1914 |
![]() |
"მორბენალი" 1932-1934 |
![]() |
"ნახევარი ფიგურა ყვითელ მაისურში" 1928-1932 |
![]() |
"ინგლისელი მოსკოვში" 1914 |
![]() |
"მკალავი" 1914 |
![]() |
"ავიატორი" 1914 |
ყოველთვის მაინტერესებდა, რატომ უწოდებდნენ უმარტივეს ნახატებს გენიალურებს?
ReplyDeleteამ თემაზე მალევიჩის შავმა კვადრატმა დამაფიქრა და დღემდე არვიცი ზუსტი პასუხი. ერთი ის ვიცი, რომ მალევიჩმა ამ შემთხვევაში პირველმა დახატა ეს სურათი და რადგანაც მას ეკუთვნოდა ორიგინალური იდეა, ამიტომ იმსახურებს განსაკუთრებული სურათის ავტორის სტატუსს. თუმცა თვითონ "დიადი" სურათი, როგორსაც მას უწოდებენ სულაც არ არის ასეთი. მხატვარს დარწმუნებული ვარ არ ჩაუდია მასში დიდი აზრი და ადამიანები კი ტყუილად ეძებენ რაღაც ზე, არაამქვეყნიურ აზრებს...